šola v naravi 2019/2020 – 3. razred Cerkno

Ponedeljek, 16. december 2019

Učenci 3. razredov smo se ob 8. uri zjutraj odpravili proti Cerknemu, kamor nas je vodila plavalna šola v naravi. Po obširni in natančni prezentaciji navodil in napotkov, smo dobili sobe, se (ne)uspešno ukvarjali z natikanjem posteljnine na vzmetnice, pojedli kosilo in odšli na bazen. Na bazenu smo bili sami, izvedli smo testiranje, po katerem smo učence razdelili v 5 skupin, v katerih bodo vadili v naslednjih dneh. Kot vedno smo ob odhodu z bazena iskali lastnike izgubljenih kopalk, spodnjega perila … No, zaenkrat imamo vsi vse (razen zimskih kap, katere so po plavanju obvezne za na glavo), brisače in kopalke se sušijo za jutrišnji dvojni program na bazenu. Popoldne smo imeli še fotolov, raziskovali smo znamenitosti Cerknega, po večerji pa smo imeli še nočni sprehod na hrib nad mestom, od koder je sicer lep razgled nad mestom, tokrat pa zaradi megle nismo videli kaj več, kot svetilko sošolca 🙂 Utrujenost je bilo čutiti na vsakem koraku, ki pa je nenadoma izginila, ko smo se pripravljali na spanje.  Po prvem dnevu lahko povzamemo, da se privajamo na novo okolje, na nova pravila in z nestrpnostjo čakamo nov dan.

Torek, 17. december 2019

Bujenje je bilo predvideno ob 7.uri zjutraj, ampak nas je s postelje vrglo že ob 6.00, ko je ena soba mislila, da bodo imeli kar jutranjo zabavo 🙂 Danes smo bili dvakrat na bazenu, izpopolnjevali smo veščine plavanja, drseli po vodo, delali mrtvaka, skakali v vodo, urili tehnike … Pri obrokih smo že manj izbirčni, energijske potrebe so velike, tudi sicer pa ne pustimo, da se hrana meče stran, ker si vsak sam določi, koliko bo pojedel. V popoldanskem času smo imeli dve delavnici, Kaj lahko zgradim, kjer so učenci ustvarjali iz deščic in pa Usmerjeni prosti čas, ki so ga učenci preživeli na športnem igrišču. Po večerji smo se zabavali ob družabnih igrah, sledila je priprava na spanje. Imeli smo veliko dela, da smo vsi legli k počitku, predvsem fantje, bilo je ogromno solz, kar pomeni, da vas (starše) močno pogrešajo in vas imajo radi. S takimi zgodbami in še kakšno več, smo jih pomirili in pospremili v varen svet sanj, ki se bo, upamo, končal ob 7.00 uri zjutraj.

P.S. Zaradi GDPR-ja in (ne)soglasij fotografiranja vseh otrok, slik ne bomo več objavljali, saj nimamo časa (niti srca) ločevati učencev pri dejavnostih zaradi te odločitve.

Sreda, 18. december 2019

Tokrat ni bilo “budnice” pred uradnim bujenjem, utrujenost dela svoje, to je bilo opaziti preko celega dneva, posebej po prihodih s plavanja. Plavanje poteka po načrtu, učenci usvajajo nova znanja, se učijo strpnosti eden do drugega, navajajo se na jasno postavljene meje in pravila in tudi kazni, ki sledijo. Šola v naravi je edinstvena priložnost za otroke, da se naučijo stvari in doživijo situacije, ki se jih bodo spominjali celo življenje, zato je vključevanje otrok v tako dejavnost vzgojno izobraževalnega procesa veliko več kot samo še ena kljukica pri šolskih obveznostih 😉 Kuharica je pri obrokih tudi danes komaj dohajala povpraševanje, spet pa je nekaj težav pri otrocih, ki niso vajeni vsestranske prehrane, kar se pozna na dejavnostih, ko zmanjka energije. V popoldanskih dejavnostih so učenci zamenjali skupine glede na včeraj. Po večerji smo obiskali muzej Laufarije, kjer so nam predstavili maske, ki tudi krasijo sobe naših učencev. Učenci so z zanimanjem prisluhnili razlagi in predstaviti likov, spraševali in bili navdušeni nad prikazanim. Pot do spanja je bila danes krajša kot včeraj, manj solz je tudi posledica tega, da smo že krepko v drugi polovici naše ŠVN in nekateri odštevajo že ure do prihoda domov.

Četrtek, 19. december 2019

Predzadnji dan je prinesel dež in meglo, k sreči nimamo vsebin na snegu ampak na bazenu, tako da vreme na naše dejavnosti ni vplivalo. Dopoldne smo na bazenu pili zadnje podrobnosti pred testiranjem, plavamo vsi, borimo se za konjičke, delfinčke, morske pse (plavalne značke)… Kakšna je razlika pri kosilu, tako po tišini v jedilnici kot po količini hrane, ki jo otroci pojedo, od ponedeljka! Popoldne smo preverjali sposobnosti, napredek, nekateri bodo popravljali svoje rezultate še jutri, sicer pa smo zelo zadovoljni, tako učenci kot učitelji. Cilj plavalne ŠVN ni samo osvojitev značke ampak tudi spoznavanje ostalih plavalnih tehnik, četudi jih vsi ne osvojijo, spoznajo skoke na noge in glavo, različne igre v vodi… Doživljanje vode kot enega temeljnih elementov je pomembno, saj nas voda spremlja celo življenje. Letošnja generacije tudi ne pozablja stvari, poznajo svoje kopalke in brisače in so do svojih stvari zelo odgovorni. Po malici so imeli učenci čas, da so sestavljali točke za večerno predstavitev sob. Domišljija ne pozna meja, nekatere točke so bile res izjemne, prav vsi pa so se predstavili in nekaj pripravili. Prejeli so tudi priznanja za najbolj urejeno sobo preko celega tedna, in priznanja za udeležbo v letošnji šoli v naravi. Sledila je zabava z glasbo in svetlobnimi efekti, kjer so otroci zares uživali. Marsikdo se je pokazal v čisto drugačni luči kot v šoli,  učitelji smo ponosni nanje! Pred spanjem je bilo potrebno še spakirati kovčke, saj jih moramo jutri pred zajtrkom že odnesti iz sobe. Vsi že prav z nestrpnostjo čakamo jutrišnji dan, ko se predvidoma 15.30 pripeljemo pred šolo! Lahko noč.