šola v naravi 2016/2017 – 5. razred

torek, 3. januar 2017

2017-01-03 17.23.03Pogled na zasneženo torkovo jutro je bil šokanten. Pa vendar smo se poskušali pomiriti z mislijo, da gremo na sneg in smučanje. Kljub zasneženim cestam nismo zamujali z odhodom avtobusa. Veseli in polni pričakovanj smo se deset minut čez sedmo že podali na pot. Zimska idila je malce pred Ljubljano izginila. Šofer avtobusa je bil vesel, saj je to pomenilo, da nas bo brez večjih težav pripeljal do vrat CŠOD Trilobit v Javorniškem Rovtu nad Jesenicami. Prijazno osebje nam je predstavilo dom. Po vselitvi v sobe in oblačenju postelj nas je čakalo kosilo. Potem pa smo se podali na raziskovanje okolice.
Pregledali smo tudi smučarsko opremo, jo dopolnili ter pripravili za jutrišnjo smuko v Kranjski Gori. Jupiiiii!
Skozi igro smo nato v pisani telovadnici spoznali FIS pravila, da se bomo kulturno in varno obnašali na smučišču.
Čaka nas še zabavni večer in spanje ob 21.30.

Uživamo. Lahko noč vsem skupaj!

no images were found

sreda, 4. januar 2017

2017-01-04 10.54.50Za pestrost prve noči so nekaj minut pred peto uro zjutraj poskrbeli fantje, ki so uprizorili pravo tekmovanje v bobnanju po stenah. Ker pa to ni zadostovalo, da bi prebudili kolege v sosednji sobi, so se nepovabljeni odpravili v goste. Potem pa še tekanje po hodnikih, smeh, prižiganje luči … in nato – kratko glasovno sporočilo učiteljice, ki jih je vrnilo nazaj v postelje. Še malo smo zaspali in se prebudili v hladno jutro.
Samopostrežni zajtrk nam je izboljšal razpoloženje, potem pa SMUČARAJANJE v Kranjski Gori. Poskušali smo ujeti čim več utrinkov in vam pričarati lepote, dejavnosti in nasmejane obraze. Oglejte si jih v galeriji.
Po obilnem kosilu smo se razdelili v dve skupini. Člani prve skupine so odšli raziskovat prst in kamnine pokrajine, ki nas gosti v teh dneh, člani druge pa so se v učilnici najprej naučili, kako se napiše neuradno pismo, potem pa pismo tudi napisali svojim domačim. Delo v skupinah smo potem zamenjali.
Sledila je večerja in nočni pohod. Najprej v snežnem metežu, proti koncu pa pod zvezdami in čarobno svetlobo lune.
Pripravljamo se na spanje. To noč si želimo spati polnih devet ur 🙂 🙂 🙂
Lahko noč.

četrtek, 5. januar 2017

IMG_20170105_162529Vsi naspani in dobre volje smo se po zajtrku odpravili na smučišče, kjer smo nadgrajevali smučarsko znanje in spretnosti. Še malo, pa bomo postali pravi smučarski mojstri. 🙂 Juuupiii, vsi smučamo! Brrr, mraz je danes na smučišču že pokazal svoje zobe. Jutri menda prihaja z njim še tetka mraz.
Na avtobusu smo si ogreli premrzle ude in bili nadvse veseli tople korenčkove juhe.
Po slastnem kosilu smo se odpravili na sprehod. Gledali smo prave naravne jame, ki bi jih lahko uporabili za bivake, in spoznavali še ostale načine za preživetje v naravi. Naravni bivaki so ostanki ledeniškega delovanja. Obnovili smo tudi orientacijo. Pot nas je pripeljala do Pristave, kjer je nekoč bival Žiga Zois s svojo družino, danes pa nanj in njegov vpliv spominja lepo urejen Zoisov park, kjer je zasajenih kar nekaj mogočnih stoletnih dreves. Del parka sta tudi dve manjši jezerci, ki sta se okovali v debelo ledeno odejo. Vau, pravo drsališče! Treba ga je bilo preizkusiti. Pot smo nadaljevali do hidroelektrarne Javorniški Rovt, ki je nekoč delovala za potrebe železarne na Jesenicah. Zanimivo se je bilo vrniti 100 let nazaj. Znanje nam bo prav prišlo pri spoznavanju različnih gonil, ki so na sporedu predmeta naravoslovje in tehnika, zagotovo pa tudi pri družbi, saj nas čaka raziskovanje dela in življenja naših prednikov.
Za konec smo se še zabavali z iskanjem skritega zaklada. Opravili smo tudi video analizo smučanja.
Medtem ko poslušamo, kako zunaj neusmiljeno brije, je prišel čas za spanje. Lahko noč.

petek, 6. januar 2017

WP_20170106_19_47_51_Pro

Zadnje rovtarske novice
Danes nas je na smučišču v Kranjski Gori pošteno zdelal mraz. Mrzel veter je pripomogel k temu, da nismo čutili nobenega od dvajsetih prstov. Smučišče na Vitrancu je bilo le za kratek čas osvetljeno s soncem, precej bolje je bilo skupinam, ki so smučale v dolini, na sončku, na progah Mojca 1 in Mojca 2. Tik pred časom malice smo imeli možnost spoznati, kako poteka reševanje v primeru nesreč na smučišču. Žal se je poškodoval učenec, ki je bil prepeljan v jeseniško bolnišnico in dobil mavec na nogo. Njegova mama je v najkrajšem možnem času prišla k njemu in mu krajša urice vse do jutrišnjega odpusta. Žalostni zaradi tega dogodka smo malce manj sproščeni preživeli popoldne ob spoznavanju načinov preživetja v naravi, pripravi ognja, izdelavi bivakov ter odlitkov trilobitov, školjk, polžev, …
Po večerji smo zakurili veličasten ogenj, zapeli nekaj pesmi in preselili v večnamenski prostor. Tu smo večer zaključili s podelitvijo priznanj za uspešno opravljene dejavnosti zimske šole v naravi s poudarkom na alpskem smučanju, predstavitvijo lastnih točk posamezne sobe in plesom.
V času priprave na spanje smo si že delno spakirali  prtljago. Vse prehitro je prišel zadnji večer, pa vendar se veselimo objema svojih najdražjih in spanja v domači postelji.
Kot je načrtovano, nas dopoldne čaka smučanje, ogled skakalnic v Planici in vožnja proti domu. Na parkirišču pred šolo bomo med 16.30 in 17.00.
Do skorajšnjega snidenja prijetno in mirno noč ter topel sobotni dan. Lahko noč!